Comentari video
Comentari sobre la xerrada TED “The Power of Introverts” de Susan Cain
Fa uns dies vaig tornar a veure la xerrada TED The Power of Introverts, presentada per Susan Cain, i m’ha tornat a fer reflexionar sobre com entenem la participació i l’aprenentatge dins i fora de l’aula. El vídeo, tot i tenir ja uns anys, continua sent sorprenentment actual.
Cain defensa que vivim en una cultura que premia constantment l’extraversió: parlar en públic, treballar en grup, estar sempre “actiu”. Però recorda que moltes de les idees més potents, moltes creacions i avenços, han sorgit en moments de calma, de treball individual i de reflexió profunda.
Com a docents (o com a aprenents), això ens interpel·la directament. Quantes vegades demanem participació immediata, activitats en grup contínues o exposicions orals sense donar espais per a la introspecció? La xerrada és un recordatori clar que l’aprenentatge no és homogeni i que els entorns educatius haurien de permetre maneres diverses d’expressar-se i participar.
El que més m’agrada de la intervenció de Cain és que no contraposa introversió i extraversió com si fossin oposats irreconciliables. Al contrari: proposa un equilibri. Espais per al treball col·laboratiu, sí, però també per al treball silenciós i profund. Moments per parlar i compartir, però també per pensar i crear.
En definitiva, és un vídeo que recomano molt, tant si treballes en educació com si simplement vols entendre millor com aprenen i creen les persones. Ens recorda que la diversitat de personalitats és una riquesa, i que val la pena dissenyar espais —a l’aula, a la feina o a casa— que permetin brillar a tothom.
The Power of Introverts – TED Talk (YouTube)
Comentarios
Publicar un comentario